Fendt 930
Heb je nog een paar goeie blooper foto's of video's? Help mee!
Iedereen heeft 'm wel eens vastgereden. Het overkomt de beste.
Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!
Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste reactie
Reacties
wat bedoel je daar mee ?
Tja voor't boswerk moet je nu eenmaal gemaakt zijn
Denk dat vele onderschatten wat deze bosfrezen
van je trekker vragen,uhh slopen!
En Valtra gaat ook nooit kapot
Wat een rot herrie van die zaagbladen als je daar de hele dag mee op pad moet....
Inderdaad, kijk maar naar SEKO Raalte.... Perfecte bosbouwtrekkers die Valtra's
Idd, die willen geen Fin meer.
Het is geen mais he :lol:
Cabines zijn exact hetzelfde, een 180graden draaibare stoel is al standaard. Het enig wat eigenlijk anders is, is het onderraampje achter dat is vervangen door een soort mini "uitbouw" waar je je voeten beter in kwijt kunt.
Helaas is de S serie van Valtra enigszins geflopt ja, maar tot 220pk is het een Prima trekker
Op de >350 pk markt wordt de spoeling dun voor een beetje handige trekker,maar nu fendt ook in de Valmet motoren fabriek mag shoppen (schijnt tegenwoordig agco sisu te heten
De motor gaat dienstdoen in de houtbouw, in trekkers, container-handlingmachines, bulldozers, aggregaten en dergelijke.
Omdat de 7-cilinder gebaseerd is op de bestaande 6-pitter, hebben de motoren vele belangrijke onderdelen gemeenschappelijk. Voor zit een bestaande 3-cilinder cilinderkop en achter die van een 4-cilinder. Het vliegwiel en vliegwiel-
huis alsmede de distributie zijn gelijk aan die van de 6-cilinder. Het hele drijfwerk, op de krukas na, is eveneens gelijk gebleven. De common rail-inspuiting en de ECU zijn geschikt gemaakt voor 7 in plaats van 6 cilinders.
Nieuwe onderdelen zijn het cilinderblok, de krukas, nokkenas en de inlaat- en uitlaatspruitstukken, inclusief de turbocompressor. Er is een extra grote hydraulische trillingsdemper op het vrije eind van de krukas geplaatst omdat de krukas zo lang is, en dus niet torsiestijf.
De balancering is niet perfect, maar mede door het hoge motorgewicht, de vele verbrandingen per krukasomwenteling en het lage toerental vormen de trillingen geen praktisch probleem.
Balansassen zoals bij de vijfcilinder
in de Audi en Volvo personenauto’s zijn dus niet nodig.
Het geluid zal ongewoon zijn met een iets hogere toon dan van een 6-cilinder.
Wat heb je aan een 180 graden draaibare stoel als je je voeten niet kwijt kunt?, De stoel kon ook maar matig ver naar achter terwijl er daar ruimte zat was.
Zag ik ook ja! Iets met de motor denk ik he?
Haha, hoet zit het nou precies qua aandelen tussen Sisu en Valtra?
Heeft Sisu aandelen in Valtra of is het andersom? Sisu is volgens mij toch helemaal geen eigendom van Valtra??
Zal de turbo wel kapot hebben. De 900's is nu een ombouwset voor te krijgen zodat de turbo nog een dikke minuut wordt gesmeerd in het geval dat de motor plotseling afslaat. Dat wil nog wel eens gebeuren met zo'n frees, ongeacht het trekkermerk.
Mengeledriver,als ik schrijf dat de trekker zo'n beetje volledig ontleed was,dan moet jij toch weten dat er iets anders aan de hand is dan een turbowissel!
Maar jij als monteur met de nodige kennis wil ik nog één kans geven
Motor die vrij moet komen? Je bedoelt dat hij uit de trekker gehaald is? Carterpan eronder weg?
De M130 heeft 3jaar voor een te zware snipperkast met kraan invoer gestaan, regelmatig was het Bwaaahp motor uit. Nu staat ie voor de Schliessing 540RZ handinvoer en voor de dumper/kruiwagen
Nou de nokkenas was naar z'n schrootje dus moest vervangen worden en die kan er maar aan één kant uit heb ik begrepen.....
ik denk ook dat er veel het bosfrezen onderschatten wij hebben er nu zelf ook één die 40 cm diep gaat ook nog eens deze hebben we nu een jaar en we hebben een hele hoop bijgeleerd
en wat dat afslaan betreft dan is het niet verkeerd om zo'n set erop te hebben die nog een minuut na smeert