BLOOPERS Pech, foto van JiGo

BLOOPERS Pech vastgereden

Deel via: Whatsapp, Facebook of Twitter.
+3
JiGo
Zo had ik het bwgin van onze relatie niet voorgesteld TeeTeeVeetje... πŸ˜…

Reacties

+1
DANOONTJE POWERR
Oei, best bijzonder als die daar breekt.
Tussenas schuift wel goed?
+2
BuvaM
Quote Reactie van @DANOONTJE POWERR:
best bijzonder als die daar breekt

Helaas niet, bij een verkeerd lopende cardanische as breekt de asstomp regelmatig.
Al is het voor mij bij een voorwielaandrijving wel uitzonderlijk.
WaterDeutzer
Quote Reactie van @BuvaM:
Al is het voor mij bij een voorwielaandrijving wel uitzonderlijk

Juist wel. Bij verkeerde stand van gaffels veranderd de as in een perfecte sloophamer. Gezien het roest bij doordraaiende lagerbusjes is die kans groot.
en de schade zal zich niet beperken tot het afgebroken asje.πŸ€”
+1
@WaterDeutzer Dit is een vaste as dus de gaffes kunnen niet verkeerd staan tenzij iemand aan het lassen is geweest. Wel krijgen deze assen vooral met vooras vering en weinig vet, vaak speling op de spines waardoor ze gaan trillen. dit komt omdat de gaffel dan constant heen en weer schuift over het as stompje wat hier afgebroken is.
+4
casejxu
Oei zo te zien niet of nauwelijks gesmeerd. Dit heb ik ook nog nooit gezien maar wel day trekker heel raar stuurgedrag kreeg bijvoorbeeld. Omdat hij niet schoof.

Tip voor elke TTV rijder. Smeren!! Liefst toch wel elke 50 max 100 uur!
+1
@casejxu Inderdaad veel smeren zoon as! Helemaal met vooras veerring dan schuift de as over deze splines tijdens het veren.
Dit zal geen goedkope reparatie worden als deze bak op de zelfde manier in elkaar zit als van een 420ttv, daarvan moet de hele bak uit elkaar om bij deze as te komen.
+1
@JiGo Ik hoop dat het bij de 6 cilinders iets makkelijker is.
Mocht je er nog een tijd mee door willen rijden zo zonder aandrijfas dus als 2wd, moet je de 4wd altijd aan laten staan. Dit omdat anders de as bij iedere keer remmen van stilstand naar volle snelheid moet. Dit kan voor nog meer schade zorgen. Desnoods de stekker even van de magneetspoel aftrekken.
+1
casejxu
@jasper john deere ik ben bang dat de bak open moet voor dit.

Wat ik voor @JiGo wil adviseren is om meteen de priceas de bak ik te laten controleren dan. Hier willen de splines nog wel eens af lopen.
JiGo
@casejxu bedankt. Ik ga alles laten checken πŸ˜„
casejxu
@JiGo hoeveel uur staat er op??
JiGo
@jasper john deere bedankt voor deze nuttige tip. Ik moet inderdaad nog even door met 2wd. Dan gaat hij daarna naar de operatie tafel en pak ik maar alles aan wat we tegen komen πŸ˜…
InsaneNL
@casejxu lijkt het idd op, het ergste is nog dat deze nippel in bijde handleidingen die ik hier heb niet in staat
casejxu
@InsaneNL klopt. Maar DF dealer zou t zeker moeten weten!
CaseCS130
@InsaneNL @Inter-844s De CS heeft hetzelfde systeem, wist ik eerst ook niet dat die nippel zo belangrijk was. De kleinere serie heeft het anders.
+2
Inter-844s
@CaseCS130 Dan zal ik straks eerst even de vetspuit pakken want die heb ik ook nog niet gesmeerd sind ik hem heb πŸ˜…
+1
CaseCS130
@Inter-844s @InsaneNL Hij zal ook wel niet zoveel schuiven als bij zo'n deutz dan, maar wil zeker wel wat op de splines slijten. Bij de 130 heb ik er een ander kruisstuk op gezet omdat ik de speling te groot vond worden. Kwam er toen ook pas achter hoe belangrijk die nippel is, smeerde hem eerder wel af en toe, maar vaak staat de nippel net verkeerd en denk je pak hem volgende keer wel.
InsaneNL
@CaseCS130 oe dan moet ik die ook nog even smeren, had eigenlijk verwacht dat het anders zou zijn omdat bij de cs de vooras zelf op de plek blijft en alleen de buitenkant beweegt. Bij de Agrotron's gaat de hele as op en neer
+1
sjonnies
@casejxu klopt hier jongen ook gehad wordt heel veel vergeten
+1
Ronald125
@casejxu alle oudere Agrotrons met vooras vering hebben dit systeem. Bij een onderhouds beurt pompen wij dit altijd goed vol vet. Word door klanten nog wel eens vergeten. Nieuwe TTV's hebben tegenwoordig wel een schuifas
+1
casejxu
@Ronald125 t is pas vanaf de M serie dat het gekke problemen gaat geven volgens mij
deutzieee
@casejxu heeft de 6185 dit ook of weet je dat niet?
casejxu
@deutzieee oei. Dacht dat die al inschuifbaar is. Ben der ook al weer ruim 3 jaar uitπŸ˜…
+1
deutzieee
@casejxu oo oke🀣
+3
bikkertie
Vaak gehoord dat deze as te weinig gesmeerd word. Je mag eigenlijk geluk hebben dat hij brak en niet de bak aan poeier gedrukt heeft
+1
JiGo
@bikkertie inderdaad...
+3
casejxu
@bikkertie bij 5ttv hebben we bij oude werk zelf een schuifbare aandrijfas laten ontwikkelen ivm dit probleem. Voor en achter klembus en as laten schuiven bleef die wel hetl
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @casejxu:
zelf een schuifbare aandrijfas laten ontwikkelen ivm dit probleem.

Is ook logisch, want veeeeeel langere schuifdelen. Ik sta nu versteld dat Deutz ooit dat 'schuiven' op een korte asprop heeft bedacht.πŸ™ˆ Om die torsiekrachten schuivend te kunnen maken moet je wel 2x per dag smeren.πŸ˜₯ Sterkte aan alle TTV eigenaren.
+2
casejxu
@WaterDeutzer neeu met veel transport of voorladerwerk doe ik de 430 1x per week/om de 60/70uur. Die houd zich al 5500 uur prima. De 5TTV heeft direct een eigenontwikkelde gekregen
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @casejxu:
De 5TTV heeft direct een eigenontwikkelde gekregen

En wat houdt dat in? Ik denk dat je mij wel begrijpt als ik stel dat onder belasting schuiven van gaffel op korte asprop nonsens is.
+2
casejxu
@WaterDeutzer ja daarom heeft lmb haan toen een tussenas laten ontwikkelen voor de 5serie( die hadden de meeste problemen) met 2 klemgaffels en schuivende as
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @casejxu:
een tussenas laten ontwikkelen voor de 5serie

Die modificatie kwam er dan al preventief in bij alle 5ttv?
+2
casejxu
@WaterDeutzer jep. En later volgens mij bij alle df dealers. Maar toen was ik al weg bij haan
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @casejxu:
later volgens mij bij alle df dealers.

Een 'Bartas' als standaard dus.😊
+2
casejxu
@WaterDeutzer Eigenlijk gerroπŸ€™
+2
Nu hebben wij ook eens onder onze ttv610 gelegen, maar kunnen geen vetnippel op die aandrijfas vinden... dus of het zit er niet op, of we hebben al 13.000 uur geluk gehadπŸ€·β€β™‚οΈ
+1
@Deutz-Fahr-Rijder hier precies hetzelfde, zal er binnenkort wel weer eens naar kijken. Maar ik heb ook niks kunnen vinden
@Deutz 8006spezial ohww gelukkig, dacht dat wij de enigste waren
@Deutz-Fahr-Rijder ja geen idee, direct kap los geschroefd toen we hem thuis hadden 2,5 jaar geleden maar vond toen niks
deutz dx 470
@Deutz-Fahr-Rijder net thuis ook de kap er maar eens afgegooid, maar hier ook geen nippel te vinden
@deutz dx 470 @Deutz-Fahr-Rijder onze isvan 2012, dievan jullie? Misschien gemodificeerd?
deutz dx 470
@Deutz 8006spezial ja indd 2012, dacht k ook al aan ja een modificatie dat deze mss wel schuivende as heeft
@Deutz 8006spezial die van ons is van 2009, maar een 610 is misschien ook anders opgebouwd dan een 620.
casejxu
@Deutz-Fahr-Rijder @deutz dx 470 @Deutz 8006spezial zoeken jullie wel op t stukje met de splines? En niet op t kruisstuk ofzoπŸ˜…πŸ˜…
@casejxu oke nu wordt het interessant, de vetnippel zit dus aan de kant van de bak op het stuk dat over de as schuift die hier op deze foto afgebroken is zeg je? Daar hebben we vanmorgen gekeken, maar niks gevonden... misschien niet goed genoeg gekeken dan??
JiGo
@Deutz-Fahr-Rijder hier zaten ook geen nippels op. Er zat wel verdomd veel speling op de kruiskoppeling vooraan. Wellicht heeft die onbalans veroorzaakt en de as doen knappen. Van de winter gaat hij helemaal uit elkaar en alles wat we tegen komen, pakken we aan.
Welgerap52
@JiGo rammelde dat niet dan? als het merkbaar rammelt niet door rijden want dat kan veel gevolg schade geven (hier pas ook 1 die rammelde ,direct de as ertussen uit geschroefd om gevolg schade te voorkomen)
T60401
@Deutz-Fahr-Rijder Volgens mij moet je op de pijp tussen de twee kruisstukken een vetnippel hebben. Is bij de kraan tenminste wel zo. Dan smeer je de pijp inwendig waardoor hij soepel in en uit kan schuiven. Zeg maar het zelfde als je de aftakas buizen in vet.
@T60401 ja zo is dat bij onze dx 6.30 ook. Maar bij onze ttv hebben we nergens een vetnippel kunnen vinden
+1
Welgerap52
@T60401 bij deutz zonder schuifstuk zit de nippel op de gaffel aan de bak zijde.
@Welgerap52 morgen nog maar eens zoeken dan... zat wel wat speling op de as, dus dan zullen die splines al wel ingesleten zijn van het schuiven zonder vet😒
+1
Welgerap52
@Deutz-Fahr-Rijder 1voorwiel opkrikken, trekker starten handrem eraf dan het voorwiel draaien totdat de nippel zichtbaar wordt
+1
deutz dx 470
@Deutz-Fahr-Rijder als je m gevonde hebt graag foto met pijl erbij πŸ˜…, of als @casejxu op bovenstaande foto kan aanduide waar die zou moeten zitten?
+1
casejxu
@deutz dx 470 ga vandaag even kijken. Momenteel weer in de bollen zeg maar en ttv staat daarπŸ€™
casejxu
@deutz dx 470

(klik om te vergroten)

Boven op zie je de nippel zitten. Dit is bij ttv430
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @casejxu:
Boven op zie je de nippel zitten

Ik zie de nippel zitten, nu 't vet nog...πŸ˜‚
+1
casejxu
@WaterDeutzer dat zit er hoorπŸ˜‰πŸ˜‰ hier zit geen roest tussen. Over maandje zit ik er weer vaker op en dan krijgt ze weer aandacht
+1
oanejorrit12
@casejxu gevonden! Bij de 1160, 630 nog even kijken maar die staat buiten

(klik om te vergroten)

+1
casejxu
@oanejorrit12 haha en hij staat nog smeerbaar ookπŸ˜…
+1
Kramer U800
@oanejorrit12 Wat een onmogelijke plek...
casejxu
@Kramer U800 nee hoor. Trekker aam, handrem los en een voorwiel in de lucht. Draai je 'm met je voet zo op ze plek. Of iemand amders stukje laten rijden en zelf kijkenπŸ˜…
Kramer U800
@casejxu Ja daar heb je gelijk in. Maar het is zo onlogisch en omslachtig, je moet haast het smeerplan erbij pakken om hem te vinden achter al die steunen en kappen. Het is gewoon een FLUT constructie. Wie heeft zoiets ooit bedacht? Een as die niet fatsoenlijk kan schuiven? Als je die vetnippel vergeet riskeer je een reparatie die in de duizenden euro's gaat lopen.
+1
casejxu
@Kramer U800 klopt. Maja t is nu zo. Dus kun je het er beter over hebben met ze alle. Dat van die assen uit Zeewolde wist ik dan weer niet. Wel stuk beter idd!
Kramer U800
@casejxu Dat is ook zo. Hier word iedereen wijzer van en het scheeld een hoop geld.
+1
deutz dx 470
@casejxu moet k straks toch nog eens goed kijken en voelen. Maar dit is precies geen kruisje wat met bouten geklemt zit op de as?
casejxu
@deutz dx 470 nee dit is de ttv430. Voorkant zit ie geschroefd, achter schuivend. Bij allemaal zo. Bij 5 ttv voor en achter klemmend. Bij nieuwe 6 serie ook(dacht ik)
deutz dx 470
@casejxu hier niks te vinden zowel achter als voor niet, maar zie ook geen schuivende β€˜buis’ dus is mijne weer speciaal πŸ’πŸ»β€β™‚οΈ

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

@deutz dx 470 hier ziet hij er precies hetzelfde uit. moest de rommel toch smeren dus heb er de tijd voor genomen om te kijken. Ik vind niks
casejxu
@deutz dx 470 zo te zien schuift jou buis dus wel denk ik zoπŸ€” vooraan een flens en achter n klembout
@casejxu dus wat is dan handig, ding aan 1 kant los halen en klets vet erin smeren ofzo?
+1
casejxu
@Deutz 8006spezial nee want zit nu strak op de as geklemd dus dan kan er geen speling op komen. Dan hoeft dat niet
+1
deutz dx 470
@casejxu @Deutz 8006spezial ok πŸ₯΅ fijn om te weten πŸ€ͺ
+1
oanejorrit12
@casejxu 630 ook zo als de 620 zeker, as schuift in dus hoeft niks aan gedaan?

(klik om te vergroten)

+1
casejxu
@oanejorrit12 klopt. Dacht dat deze wel modificatie hebben op de gaffel van ingaande as vooras. Iets met shimms en een andere borgring. Kan je even na vragen bij je dealer
InsaneNL
@deutz dx 470 als ik dat zo bekijk zit het schuifstuk precies in het midden van de foto, die verdunning en verdikking
+1
Welgerap52
Volgens mij hebben ze allemaal een nippel op het schuifstuk , wordt inderdaad vaak vergeten, ik heb er wel eens 1 gerepareerd waar een lager stuk gedrukt was maar meestal slijten de splines in wat veel speling en gerammel geeft wat weer op te lossen is met een klem gaffel en een schuifstuk in de aandrijfas (dan ben je ongeveer voor 1000 klaar ) dit kost meer !! (wel een mooi klusje)
PieterA
@Welgerap52 Is dit alleen bij de ttv's? Wij hebben een 120 mk3 met geveerde vooras. Er zit al lange tijd ruimte op de splines die op de as die uit de bak komt zitten. Ik haal de as er elk jaar af en doe er dan flink vet aan. Trekker heeft 13.000 uren.
Welgerap52
@PieterA die zou zeker een nippel moeten hebben.
casejxu
Quote Reactie van @Welgerap52:
die zou zeker een nippel moeten hebben

Vind jij? Of weet je t zeker?
Welgerap52
@casejxu ik ben er redelijk van overtuigd dat dat zo zou moeten zijn bij alle agrotrons met zf bak en zonder schuif stuk middenin de as.
Welgerap52
@casejxu op de foto is een reststukje nippel te zien op het randje van de stalen plaat
+1
Kramer U800
Is een veel voorkomend probleem bij deze series van Deutz-Fahr. Het is een paar maanden geleden nog gebeurd bij een klant van ons. Ook de as afgebroken... Probleem is dat niemand die as smeerd waardoor hij niet meer kan schuiven op de goede plek, daardoor gaat de as het elders zoeken, bij de vierwielaandrijving schakeling in de versnellingsbak dus, deze word daardoor automatisch ingeschakeld met als gevolg dat je voorwielaandrijving aan gaat, en dat op de openbare weg met 50 km/h en dan een drempel tegen komen dan is het KNAK. De dealer in Zeewolde ontkent het niet en heeft assen laten maken die wel fatsoenlijk kunnen schuiven.
+3
JiGo
Hij rijdt een stuk soepeler met de as er tussenuit. Hij rammelt/vibreert niet meer. Achteraf had ik wat waakzamer moeten zijn, maar het was niet dusdanig, dat het echt stoorde.. πŸ˜…

(klik om te vergroten)

Hij rijdt een stuk soepeler met de as er tussenuit. Hij rammelt/vibreert niet meer. Achteraf had ik wat waakzamer moeten zijn, maar het was niet dusdanig, dat het echt stoorde.. πŸ˜…
Theuny
Het moment dat je de bambi toch mist...😆😂

Heb je nog een paar goeie blooper foto's of video's? Help mee!

Iedereen heeft 'm wel eens vastgereden. Het overkomt de beste.

Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!

Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
8
PUNTEN
10
WEERGAVES
1.909
BATTLES
MEER FOTO'S