Fendt 820, foto van Fendt_John Deere

Fendt 820 vastgereden

Deel via: Whatsapp, Facebook of Twitter.
+4
Fendt_John Deere
Foto van een Fendt 820 klaargezet voor trekkertrek morgen. Het frontblok maximaal verzwaard met losse aanhang gewichten
casejxu
@Fendt_John Deere als je voor de middag mag zal ik je wel bezig zien👌
+1
Fendt_John Deere
@casejxu
Volgens mij moet hij voor de middag aan de sleepwagen. Mijn broer gaat nu weer een poging wagen, vorig jaar was hij 4e
+2
casejxu
Quote Reactie van @Fendt_John Deere:
Mijn broer

Das toch het zelfde🫣😝
+1
Fendt_John Deere
@casejxu
Haha dat scheelt niet zo bar veel 😅
casejxu
valmet6400power
@Fendt_John Deere
En nu is er een waterrem toch?
Fendt_John Deere
@valmet6400power
Klopt, het blijft toch standaard klasse met een maximum vermogen per klasse
+7
valmet6400power
@Fendt_John Deere
Ik roep het al 15 jaar dat een waterrem bij een wedstrijd veel eerlijker is, maar daar zijn sommigen het niet mee eens. Het is geen sport meer om te winnen als jij je trekker wel opschroeft en een ander niet, is mijn mening.
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @valmet6400power:
Het is geen sport meer om te winnen als jij je trekker wel opschroeft en een ander niet, is mijn mening

Dus in de 5.5 ton waar 145 pk toegestaan is mag je een 120pk trekker niet naar 140pk opschroeven?
Of moeter per 5 pk vermogen een eigen klasse komen?
Vindt dat altijd zo n gezeik.
Zijn vaak degenen die niet mee kunnen komen die daar over zitten te zeuren
+2
casejxu
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Dus in de 5.5 ton waar 145 pk toegestaan is mag je een 120pk trekker niet naar 140pk opschroeven?

Dan had je maar een trekker van 140pk moeten nemen toch? Als jou trekker 120mag zijn/is moet je juist de uitdaging aan gaan om iedereen voorbij te rijden😎 maar tot zover mijn trekkertrek gevoelens want ik vind t sowieso maar niks🤣🤣
+4
Fendt_John Deere
@Fendt926Driver
Klopt, in de 9 tons klasse is een maximum vermogen van 220 pk. Ik heb al meer gezien dat de pomp vol open is gedraaid en dan 300 pk eruit wordt gehaald. Dat is verre van standaard. Dus ik vindt het wel een goede zet van een vermogens tester en maxium vermogen
+2
hobbyboer
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Dus in de 5.5 ton waar 145 pk toegestaan is mag je een 120pk trekker niet naar 140pk opschroeven?

Dat mag toch gewoon?
145 = 145 lijkt mij.
Of trekker nu origineel 120 of 145 was, maakt niet uit, denk ik
+5
valmet6400power
@Fendt926Driver
Het zijn vaak mensen die speciaal een trekker voor trekkertrek kopen die zich zo lekker aangesproken voelen met die opmerking.
O wat grappig, dat heb jij ook natuurlijk.

Ik vind pk limieten helemaal prima, en 25 pk erbij valt haast niet onder “opschroeven”. Waar ik op doel is als jij met 300 pk rondrijdt in de (ik noem maar wat) 6,5 ton omdat er toch geen waterrem is en er mensen meedoen met een “standaard” trekker. Die maken geen kans meer. Dan vind ik dat je dat als organisatie moet voorkomen.

Maar waarschijnlijk ben je het daar toch niet mee eens, want ik heb geen trekker die gekocht is, speciaal voor trekkertrek. 🤷🏻‍♂️
DriveJohnDeere
@valmet6400power
Eens al ligt die limiet soms erg laag. 9 ton is 220 pk op de aftakas.

Een 6250r kan je als je erg goed je best doet net onder de 9 ton krijgen dan ga je al flink over de 220 pk heen.
+2
valmet6400power
@DriveJohnDeere
Ja dat is de keerzijde van een grens trekken, dan zijn er altijd voorbeelden die net het slecht mogelijke scenario hebben. Dan moet je zeggen (in jouw geval), een pk limiet voor trekkers die standaard geen 220 pk hebben en wie wel in de 9 ton (af fabriek) past met meer vermogen heeft dan “mazzel”. Alleen dat is niet te doen voor de mensen bij de waterrem..

Nu denk ik dat een gestripte 6250R in de 9 ton het niet direct wint van een trekker met 219 pk, gewichten eraan en op brede banden. Maar dat is bij de NTTO dan alleen op de baan te zien want mocht het niet zo zijn, dan wordt de groen-gele natuurlijk gediskwalificeerd..
+1
DriveJohnDeere
@valmet6400power
Klopt banden en gewicht doen meer dan vermogen. Vaak winnen zulke trekkers dan ook niet.

En ergens ook goed dat ze een grens trekken, komt mij best uit heb 240 op de motor. Dus past er precies in 👌.
+1
930triplemaaier
@DriveJohnDeere idd banden bandenspanning en juiste gewichtsverdeling doen veel meer dan vermogen. Dit doet doet mij weer denken aan een fendt xylon in de 11 tons klasse die 3e werd.
-UG8YnRED
frank_mf
worteljcb
@frank_mf Dat was ik toen op het NK inderdaad. Mooi poosje terug alweer 😉
Fendt926Driver
Quote Reactie van @DriveJohnDeere:
Een 6250r kan je als je erg goed je best doet net onder de 9 ton krijgen dan ga je al flink over de 220 pk heen.

Dan doe je toch mee in de 11 of 13 ton.
Staat nergens dat je veel pk moet hebben in ee klasse
+1
radium45
@Fendt926Driver Gewoon een goed afgestelde 1455 kopen en je rijdt altijd in de prijzen.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @radium45:
1455 kopen

Veel mee gereden bij de loonwerker.
Niet echt mijn trekker
+7
radium45
@Fendt926Driver De mijne ook niet maar alleen al vanwege de sound wat geen Fendt heeft ben ik er toch stiekem iets fan van.
DriveJohnDeere
@Fendt926Driver
Sorry hoor ik geef alleen aan dat de pk limiet soms te laag ligt voor een trekker die wel aan het gewicht voldoet
frank_mf
Quote Reactie van @DriveJohnDeere:
Een 6250r kan je als je erg goed je best doet net onder de 9 ton krijgen dan ga je al flink over de 220 pk heen.

Waar ga je die ton weghalen?
DriveJohnDeere
@frank_mf
Weegt 9.5 ton op smalle banden. 🤷‍♂️.

Voorspatbord eraf ondertrekhaak eruit tank leeg evt hefarmen voor weghalen dan ben je er.

Was meer een theoretisch iets dat je wel in de klasse zou passen maar qua vermogen niet uitkomt.
+1
frank_mf
Quote Reactie van @DriveJohnDeere:
Weegt 9.5 ton op smalle banden.

Je moet het echt graag willen en maakt dan geen schijn van kans. Met een gewicht van op een haar na 10 ton gewoon lekker in de 11 ton 😀
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @valmet6400power:
Het zijn vaak mensen die speciaal een trekker voor trekkertrek kopen die zich zo lekker aangesproken voelen met die opmerking.

Mijn trekker staat tussen de 140 en 144pk aan de waterrem.
Dus ik ben zeker niet de doelgroep die jij bedoeld.
Een trekker speciaal voor trekkertrek is alleen omdat ik niet van mijn werktrekker de achterbanden na 0.35 bar laat zetten en bij pech een setje achterbanden kapot trek.
Of s maandags eerst een uur trekker moet ombouwen naar werktrekker.
+1
DriveJohnDeere
@Fendt926Driver
0.35 is wel heel laag ik zak maximaal naar de 0.55.

Heb in 20 min de tank eraf en de trekhaak eraan en het frontblokkie voorop. Ben eigenlijk langer bezig met het schoonmaken.
+5
radium45
@Fendt926Driver Nee logisch, diegene die in de prijzen rijdt houd zijn waffel wel dicht ja.

Reacties

Waar mag je rijden?
+1
Fendt_John Deere
@johndeere6910forever
In de Beemster, sinds vorig jaar hebben ze nu elk jaar trekkertrek tijdens de kermis
@Fendt_John Deere oke kan mooi toch?
Misschien doet m'n oude trots ook wel mee. Die loopt ook ergens in de Beemster
+1
Fendt_John Deere
@johndeere6910forever
Ja mooi dat ze het weer en vaker hebben opgepakt. Ik zal kijken of die ook nog ergens aanwezig is
+5
Ralfie
Ik reed altijd standaard in de 4,2 of 4,5 ton met een 4 cilinder turbo. Hierbij durfde ik het best op te nemen tegen grotere 6 cilinders met of zonder turbo zolang ze maar standaard waren.
Probleem waren die gespecialiseerde mannen die er trekkers echt voor ingericht hadden en dus ook met een flink opengeschroefde brandstofpomp. Daar was geen beginnen aan.
Die horen niet in dezelfde categorie naar mijn mening.

Heb je nog een paar goeie blooper foto's of video's? Help mee!

Iedereen heeft 'm wel eens vastgereden. Het overkomt de beste.

Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!

Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
2
PUNTEN
25
WEERGAVES
4
BATTLES
MEER FOTO'S