Massey Ferguson Meerdere, foto van Emmink

Massey Ferguson Meerdere vastgereden

Deel via: Whatsapp, Facebook of Twitter.
+6
Emmink
Foto van een Massey Ferguson Meerdere. De 690 weer terug na reparaties aan de stuurcilinder, remmen, fusees en nieuw bandje.
Deze klaargemaakt dat die ook voor de mengwagen kan als 2e voertrekker. De 6290 is hier te lomp&onhandig voor.
Dit even weekje proberen zodat de 3050 binnenkort in reparatie kan aan de koppakking en hydraulisch remventiel

Reacties

Hoeveel trekkers hebben jullie?
+3
Emmink
@johndeere6910forever 5. Mf 6290, 3050, 690.
Ford 4610 en 3000. Die zijn van mn opa.
+1
@Emmink oke mooi rijtje grijp je niet gauw mis
+2
Emmink
@johndeere6910forever klopt. De 690 net een jaar in bezit maar toch wel handig zo'n eentje erbij
+1
hooidonk
Zou mooi zijn als die het werk over kan nemen, dat geeft wat lucht.

Fijn dat je het spul goed bij houdt, hopelijk heb je er weer heel lang plezier van!
+3
Emmink
@hooidonk hoop ik ook. Dan kan straks met gras ook de 3050 voor de schudder/hark ipv de 690. Die bediening is nogal ingewikkeld voor iemand die t niet kent. En de 690 met schudder houdt op de weg niks over.

Ja stukje bij beetje werken we alles beetje bij. De 3050 draait al bijna 21000 uur prima, en verkopen brengt toch niks op dus maar gewoon weer repareren.
De 690 heeft net 7200 uur. Ook daar hoop ik nog lange tijd plezier van te hebben
+2
fridzie
@Emmink ja zo'n 690 moet je kennen! mijn eerste ervaring met een 690 was niet al te best. was met aardappelen zetten dikke kieper erachter vol, neem jij die even mee na het land? Had nog amper ervaring kwam met die trekker stil te staan op een 80 km weg waar ik moest invoegen, je raad het al verkeerd overschakelen pof trekker uit. Kreeg hem eerst al niet aan(leerde later alle hendels in de middenstand) uiteindelijk toch ding weer aan de praat gekregen, en in een willekeurige versnelling ding weer rijdend gekregen. Hate het eerst toen ik op die leen trekker weg moest, later toen ik het schakelpatroon kende. Moet ik zeggen was het best een fijn sterk trekkertje!
+2
@fridzie vind het schakelen met een mf sws wat vreemd als je het niet zo vaak doet.mn schoonvader heeft er ook 3 dat je denk hoe zit dat nu weer. De 135 is dan nog het makkelijkst haha
+3
Emmink
@johndeere6910forever ja klopt haha. Allemaal weer anfer schakelpatroon. 1 van onze vrachtwagens is ook handgeschakeld dus je blijft elke keer even moment van wennen houden
+2
Emmink
@fridzie herkenbaar😂 jaren geleden met mf699 met bloembollen gereden. Pokke eind met 25km/u want durfde niet meer te schakelen na paar keer verkeerd schakelen en bijna met je bek op stuur. Vind dit ook wel stoer ding, en nog superstrak. Maar bediening vd hef is wel ingewikkeld.
Daarom straks met de 3050 schudden, als iemand anders daar dan op zit kun je gewoon zeggen 'hef op 4 en gaan'. Bij de 690 wel stukje lastiger als je t niet kent😅
+2
fridzie
@Emmink ja hahaha zo hebben we allemaal die herinneringen aan een bepaalde trekker.

Waar ik werkte toen hadden we ook een 3050 (mijn profielfoto) dat was echt mijn trekker waar ik het liefst mee werkte. Dus ik snap wel dat je enthousiast bent over jullie 3050!
+1
Emmink
@fridzie snap ik helemaal. Deze 3050 hebben we rond 2008 gekocht. Was toen 11of12 jaar. Trekker heeft mn pa vroeger nog mee gewerkt bij de vorige eigenaar, vlakbij zelfs. Trekker kwam op de oprit, en mn pa zegt 'je ziet maar hoe je m vooruit krijgt, zand rijden met dat ding' zo heb ik eigenlijk alles geleerd met deze trekker dat blijft toch wel mooi eigenlijk. Zou m daarom nog wel lang willen houden en evt ooit opknappen. Maar hij begint te rotten das wel jammer
hooidonk
@Emmink
Dat is al een respectabele urenstand van de 3050.
Zeker als je backup hebt en je de luxe van een nieuwere kunt missen, kun je er net zo lang mee door rijden als je zou willen.

Ja, ik snap wel dat de bediening van de 3050 wat vriendelijker is als van de 690.
Benieuwd hoe het je gaat bevallen, maar ik verwacht dat dat wel goed komt.
+1
Emmink
@hooidonk ja die pruttelt nog lekker door zođŸ’Ē een voertrekker met omkeer bij t stuur staat nog wel op wensenlijstje. Maar we voeren hier al 13 jaar mee dusja.

Plan is om morgen&zaterdag te voeren met de 690. Zondag ben ik er niet dus gaat de 3050 er weer voor. Zal wel foto voorbij komen😉
+1
hooidonk
@Emmink
Ja, ik snap wel dat je dat graag zou willen. Het gaat best zonder, maar je moet niet te veel wennen aan met. 😁

Ben benieuwd hoe het bevalt met de 690 en zie de foto's met belangstelling tegemoet. 👍
hooidonk
@Emmink
Een trekker met zo'n verhaal moet je houden, daar krijg je altijd spijt van als je die weg doet.
Jammer dat hij begint te rotten, vooral onderin de deuren? Of op nog meer plekken? Slaapt hij vaak in de stal?
Emmink
@hooidonk ja vind ik ook eigenlijk. Maar helemaal oplappen/restaureren kost ook wel wat. Maar aan de andere kant, trekker is bijna 40 jaar oud en heeft geen schuld meer. Als ie dan weer mjnimaal 40 jaar mee kan dan heb ik er bijna levenlang plezier van😁
Deze deur en beide achter spatborden rotten gewoon weg😅 verder alles nog wel hard eigenlijk. Dak is lek, bekleding van binnen ook niet t mooiste meer.
Ja jarenlang wel bijna altijd in de stal overnacht maar vaak wel op de plek met t minste vee. Staat nu vaak in de hellingsstal en die is wel vrij open/fris. Maar alsnog wel veel bij ammoniak etc

(klik om te vergroten)

hooidonk
@Emmink
Ja klopt, dat is altijd meer werk dan je verwacht.
Maar als hij dan weer 40 jaar mee gaat.. 😆
Dat gaat tie redden!

Het zou mooi zijn als je die roest wat kunt stoppen, dat bespaart je later een hoop werk en wordt de drempel lager er wat mee te gaan doen.

Die stallucht is wel echt een rotzak voor een trekker, dan begint hij echt op de gekste plekken te roesten, waar je normaal met vocht geen last zou hebben.
Ik heb hier wel eens gelezen dat het roesten van de deuren komt door het vocht dat er in loopt en niet meer uit kan. Ik zal eens zoeken of ik dat nog weer kan vinden, want daar stond ook een oplossing bij.
+1
Emmink
@hooidonk roest stoppen is al te laat. Foto is van vorig jaar en t is nu al veel erger. Wordt gewoon opgegeten lijkt wel..
Bij de carrosserie bedrijf van onze vee auto's zeggen ze vaak 'kunt beter zorgen dat het vocht eruit kan, want erin komen doet het toch wel' vind ik wel een goeie bij wat je zegt over de deuren
hooidonk
@Emmink
Oei, zonde hÊ?
Mooi gesproken van de man van het carrosseriebedrijf, die ga ik ook onthouden 👍
Het scheelt wel een beetje dat het plaatwerk van zo'n 3000 serie nog redelijk recht toe recht aan is, daar zijn nog een keer stukken van na te maken en er in zetten.
Emmink
@hooidonk ja klopt. T is allemaal wel mooi vrij simpel.
Motorkap staat sowieso nog een keer op t wensenlijstje. Vooraan ingedeukt en de onderste kappen zijn een keer door de messeneg geweest dus die zijn niet zo mooi meer😅 en qua ophanging en sluiting is niet alles passend meer. Maar als je aan t ÊÊn begint kun je beter t ander ook maar doen.
Technisch is die verder wel prima. Vorig jaar nog nieuwe hydrauliek pomp op gekomen en vooras gereviseerd. Remmen vernieuwd.
Binnenkort de versnellingen bekijken, de poken hebben behoorlijk speling. Bak is verder wel goed dacht ik

Heb je nog een paar goeie blooper foto's of video's? Help mee!

Iedereen heeft 'm wel eens vastgereden. Het overkomt de beste.

Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!

Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
2
PUNTEN
29
WEERGAVES
2
BATTLES
MEER FOTO'S