BLOOPERS Op de kant, foto van perry-fendt

BLOOPERS Op de kant vastgereden

Deel via: Whatsapp, Facebook of Twitter.
perry-fendt
Foto van een BLOOPERS Op de kant, bezig met poseren.
Bron: BNDESTEM

Reacties

Groothengeveld
Pas op! 't is glad! 😃
robinsiebring_IH
band er onder weg geknapt? want ik zie die andere band niet meer
Jeroen1988
mooi geparkeerd zo
ekenhorsie
ajajaj hoe is dat gekomen??? :?
nht8040
waar is die zijn linkse achterband naar toe ?
perry-fendt
Meschien door de kou ekenhorsie
newhollandTL
die zal de schrik wel goed in de benen hebben denk ik
tractorquintentje
in de sneeuw misschien 😛
perry-fendt
De jonge chauffeur heeft geluk dat hij er zonder kleerscheuren van afgekomen is.

staat er op de Stem ..
Fokke
Is de bestuurder er nog een beetje goed van af gekomen dan ? 😛
perry-fendt
Jaa hij heeft geluk gehad ...
guy
snelheid minderen spaart kinderen
perry-fendt
Ja wie zegt dat het aan zijn snelheid heeft gelegen meschien door de kou guy ..
Rikk
Gladheid zal 't ook wel zijn denk ik
guy
ja kan evengoed zijn perry.. maar 9 kansen op 10 toch snelheid!
Abarth
beste klapper gemaakt zo te zien!
guy
beetje zwaar geladen ook he, is dat geladen met grond?
perry-fendt
guy volgens mij zijn het suikerbieten .
guy
zou goed kunnen, kan er niet veel van maken, lijkt me onduidelijk 😛
Groothengeveld
Best is ook zwaar!
jehan
dit zijn inderdaad soekerbieten
guy
kostelijke klap hoor..
perry-fendt
Ja da denk ik ook 😛
Groothengeveld
Bestuurder d'r zonder medische klachten afgekomen?
Rikk
Last van z'n nek zal die wel hebben 😛
huub
't heeft zowiezo met de snelheid te maken, als je stilstaat gebeurt dit niet 😉
perry-fendt
De jonge chauffeur heeft geluk dat hij er zonder kleerscheuren van afgekomen is.

Staat op de BNdestem ...
perry-fendt
ja maar huub het kan ook door de kou komen is meschien mogelijk !
guy
das een feit huub, moet wel al een enorme klap zijn dnek ik
johndeere6320se
Z'n wiel is afgebroken en is daardoor op z'n kant gegaan. Ik ken de bestuurder.
Boerenjongen16
@ Huub maar met ritten op de weg, trapt iedereen sowieso wel even het gas open 😉 ... En als er dan door de kou de bouten afknappen. Krijg je precies het zelfde verhaal ... Hoef je niet perse stil te staan ... op de wegen hier ( vlakbij oud gastel) is het ook nog tamelijk glad
guy
wat kan er van de kou zijn?
Rikk
Glad en snelheid lijkt mij,Maarja,Ik ben d'r niet bij geweest..
johndeere6320se
Het was trouwens schuimaarde wat hij aan het rijden was en er zat gewoon 12ton in de kar dus niks te veel en hij reed maar 25/30 dus de snelheid was het ook niet
ik zag deze jd met kipper nog rijden tijdje geleden hahha
tractorliefhebber
.
johndeere6320se
Het is m'n broer en ik ben er zelf bij geweest
guus hiddink
Schuimaarde kijk eens op de foto wat er in de kipper ligt.lijkt me niks met snelheid te maken hebben zo te zien een recht stuk weg
Peter-fendt
haha die licht er perfect in heel moooi voor diesel slurper fendt veel zuiniger
guy
grondaarde 😃
tractorliefhebber
.
jehan
is dit schuimaarde huh ..bij ons ziet dat er heel anders uit
johndeere6320se
Hij reed op een parralelweg en opeens een klap (wielbouten uit de asstomp geknald)en ging op z'n kant nog iets van 20 meter doorgeschoven en toen zo terecht gekomen.
tractorliefhebber
.
guy
slecht gegoten bouten ofzo....
jehan
wat hoor je dat vaak bij jd zeg
johndeere6320se
Allemaal in 1 x weten we niet ckr maar 6 hebben we er terug gevonden, waar geen draad meer op zat.
guy
das echt een bewijs van slecht gegoten te zijn, heeft niks met de kou te maken! het vriest nog geen 2 graden overdag, het is aant dooien! 😛
RobinBos
wat een gelul weer, je moet die dingen verdomme op 500Nm vast zetten, dan lopen ze echt niet los, en ook die tussenring ertussen moet je er niet tussen weg laten, ding zit er niet voor niets bij.
JOHNDEEREBOERTJE
dat systeempje werkt dus niet helemaaal
guy
@ robin, ze kunne altijd los komen hoor, ook na enige tijd!
johndeere6320se
De wielbouten zijn ook niet losgelopen, maar er spontaan?? uitgeknald. De ringen zaten er trouwens gewoon tussen.
guus hiddink
Heb dit al eens vaker gehoord van john-deere maar dat was bij 6000serie en al meer dan 15jr geleden
RobinBos
als je de ring er tussen laat zitten, dan zijn de bouten wat langer, doordat ze wat langer zijn rek je ze iets op (dit is geen blijvende rek, dit is trek belasting), kortom, bij het aandraaien op 500Nm zorg je ervoor dat er spanning in de bout zit, spanning in de bout wil zeggen dat hij niet los loopt. doe je die ring er niet tussen, dan zijn de bouten korter, en krijg je minder rek tijden het aandraaien, minder rek wil dus zeggen dat ze eerder los lopen.
als je ze op 500Nm vast zet lopen ze echt niet meer los hoor, zeker op een trekkertje van zo'n 100pk niet
guy
das een feit robin wat je zegt over de lengte van de bouten
RobinBos
dat ze los lopen komt mede door de kleine steek van die trekkers.

bouten breken niet zomaar af tijdens het rijden, bouten breken af tijdens het aandraaien, hier duidelijk niet het geval, gewoon losgelopen, hierdoor ontstaat ruimte, gaat het wiel slingeren, en dan breken ze wel af.
guy
bij de kleine fiats vroeger, en de newhollands nu tot 100 pk ongeveer, is dit met wielbouten, moet je ook geregeld op letten dat ze niet los komen.. bij kleine krachten, geen probleem, maar eens je gaat groot gewicht versleuren en doen, moet je opletten.
tractorliefhebber
.
Boerenjongen16
Heeft gewoon dus te maken gehad met de kou ... dat gaat gewoon in het staal zitten ... Maakt het een of andere 'rare' beweging. Knalt het gewoon rats af. Dat is met deze ook gebeurd, dacht eerst dat het MTS Otte was 😉 ...

Staat ook zo'n foto van een hef arm die door de kou is gebroken ... door het optillen van een dergelijk iets.
tractorliefhebber
.
Bjorntjuh
kun je lang en breed over discusseren maar JD heeft absoluut geen probleem met wielbouten je zult ze echter net als alle bouten waar dan ook gemonteerd wel eens na moeten trekken, als je de trekker voor onderhoud aanbied bij de dealer zal dit ook gebeuren temperatuur heeft hierop echt geen invloed.500 nm en er is nooit geen problemen !
guy
zou koud is het niet meer als het aant dooien is...
F-E-N-D-T-J-E
bij ford heb ik het wel vaker gehoord dat de wielmoeren loslopen gewoon goed opletten en regelmatig natrekken
maik
het probleem bij john deere is heel simpel. er zijn veel series van john deere die wielbouten hebben ipv wielmoeren. dat heeft als voordeel dat je ze bij het monteren van de wielen niet beschadigen ma een groot nadeel, (wat ze zelf waarschijnlijk onderschat hebben) dat de bout dan een soort hefboom word en dat er dan sneller speling in het schroefdraat komt, en bovendien valt het bij een moer eerder op als hij iets los gelopen is dan bij een bout. ik vind het daarom ook nie zo heel gek dat er dan vaker bij john deere een wiel af breekt dan bij alle andere merken bij elkaar...
tractorliefhebber
.
Groothengeveld
Ik vind der wel eningsinds logica inzitten.
maik
wat bedoel je tractorliefhebber?
maik
meschien dat je me verhaal niet helemaal snapt het is een beetje moeilijk om het uit te leggen ma de meesten snappen het verhaal wel denk ik...
RobinBos
zit wel enigsinds logica in, als ze eenmaal losgelopen zijn is het hefboom effect groter ten opzichter van een moer. maar waar het hem echt in zit is die kleine steek, en die extra ring die vaak bij het oude ijzer beland, en tsja, welke boer draait hier zijn wielen vast met de moment sleutel? ik denk dat we niet boven de 10% uit komen?
vt3936
heb je niet vaak dat je je eigen kipper zonder trekker tegen komt..............
casepuma
Asgat is ook aan de kleine kant zelfde als claas en mf,kunt beter zf assen hebben.
maik
klopt robin ik heb al heel wat wielmoeren aan gedraai maar nog nooit 1 met een moment sleutel. wielmoeren doe ik altijd op het gevoel en er is er bij mij nog nooit 1 los gelopen of afgeknapt...
hans ih
Ik ben geen JD kenner.Maar als ik het goed voor heb is er ook zo een spoorverstelring aanwezig zoals bij MF,die wordt mischien ook langs achter gemonteerd.In dit geval worden de bouten extra belast.
RobinBos
@hans, op de kleinere trekkers worden die eigenlijk nauwlijks gebruikt, omdat die trekkers een uitneembaar hart hebben, en op die manier het spoor versteld kan worden. bij de grote trekkers is de pan en ring waar de band op ligt één geheel, en is dit dus wel nodig.

Maar die bouten moet je inderdaad ook goed in de gaten houden, word nogal eens vergeten.
fendt-412
Komt door de kou? Het vriest net 10graden.
Aan de andere kant van de grote plas rijden ze gewoon door met -30. Nederland ligt hier op zn gat maar daar wordt niemand er anders van.
Moet je eens naar iceroadtruckers gaan kijken, daar scheurt het ijzer van de kou bij -50!

Denk dat robin het wel bij het rechte eind heeft.
Is ons ook een x bijna overkomen, bouten waren niet conisch van de giertank. Waren allemaal losgelopen. Wielen kon je al bewegen, hebben het gelukkig optijd opgemerkt want er was al een bout afgeknapt. Dan sta je wel even te trillen op je benen. Als je bedenkt hoe het ook had kunnen aflopen!
Hebben ze maar snel conisch laten maken, wat toch wel een vereiste is bij een geremde as. Dat zoiets niet standaard is...
weurding
2 jaar terug bijna bij ons voor de deur hetzelfde met een jd 6 cilinder tijdens compost rijden vanaf de vam richting gasselte, reden al meerdere weken, ook op de recht weg ineens het wiel verloren, komt dus idd meer voor bij jd, welke boer draait zijn moeren vast met een momentsleutel??? welk mech.bedrijf doet dat? de enige keer dat ze bij mij een moment sleutel gebruiken om de wielen vast te zetten is bij de auto met LM velgen, de andere keren gewoon met een luchtsleutel, vast is vast en heb er nog nooit een gezien die bij een trekker de velgen monteerde met een momentsleutel, ook niet bij de bandenhandelaar
klopt weurding.. bij auto ook altijd.. trekker?, nooit maar dan ook nooit?, en netzovaak als ik een trekkerwiel heb aangedraait met momentsleutel, netzovaak is een wiel losgelopen, nooit dus. kunt er lang of kort over praten maar dat systeem met die wielbouten werkt gewoon niet. maar daar zijn ze nu achter.

en dat van knappen met kou klopt ook niet.. kijk ook wel naar discovery, en daar is ook een programma american loggers ofzo, zeiden dat je er past last van hebt boven de -40!, dan word het metaal veel brosser.. zo 35 a 40 procent minder sterk als bij 0 graden!, dus dat die wielbouten er minder van worden bij tropische tempraturen van nog niet lager dan -10 is sorry dat ik het zeg dikke onzin
Mengeledriver
Onder de -40 bedoel je? Verder ben ik het er helemaal mee eens Martijn.
onder bedoel ik ja, foutje!
HOOIJMAN
idd je ziet het vaker bij jd.. en een paar graden vorst heeeft er idd weinig mee te maken

Heb je nog een paar goeie blooper foto's of video's? Help mee!

Iedereen heeft 'm wel eens vastgereden. Het overkomt de beste.

Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!

Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
80
PUNTEN
0
WEERGAVES
7
BATTLES
MEER FOTO'S