BLOOPERS As door midden, foto van claasenfendtfan

BLOOPERS As door midden vastgereden

Deel via: Whatsapp, Facebook of Twitter.
claasenfendtfan
Tsja....

Reacties

fendtjuh
OEIIIII. Hier schuif je normaal de aftakas op zegmaar?
claasenfendtfan
jups, dit is vooraan, hier hoort zeg maar nog een stomp aan te zitten waar de aftakas aan zit die aan de trekker zit.
waarschijnlijk is het altijd net goed gegaan in de bochten maar dit keer niet, de aftakas is iets te lang waardoor hij bij scherp sturen niet genoeg ruimte heeft en daar door is hij net achter het lager gebroken...
fendtjuh
En rest van de aandrijving is nog goed? Alles krijgt een klap als het naar achteren wordt gedrukt. Mooi kut dit. Nooit gehoord in bochten dan? Alst goed is moet je dat wel horen, had het tijd terug ook met de giertank, andere aftakas die te lang was, merkte het met draaien, pomp was gelukkig sterk genoeg 😃
claasenfendtfan
haha 😛
ja we wisten het wel, maarja als er is een ander op zit en die denkt daar even niet bij na, dan ist gedaan. volgens mij was er verder niks kapot, maar de as loopt helemaal door het frame heen, dus dat is wel een as van 3/4 meter ofzo, maar moeten ze bij lmd ook maar bekijken. 😛
fendtjuh
Huh? Wisten het wel? Kwestie van aftakas uit elkaar, slijptol erbij en korter maken toch?

Is het frame ook wat gescheurd of zijn dat grassprieten? 😛. Ja precies, moeten ze maar zien.
claasenfendtfan
naja ik wist het eigenlijk wel maar nooit zo bij na gedacht omdat ik het toch altijd deed maar nu was ik aant maaien enja...
hoop dat het grassprieten zijn, maar dit is ook nog de kap voorop zeg maar, dit is nog niet het frame, achter de kap zit een plaat met de lagerhuis er aan en die 2 zitten aan het frame vast zeg maar 😛
fendt-412
zijn sprietjes denk ik, die linker loopt ook over de bout heen.

Stuur normaal altijd zo scherp dat het wiel in de binnenbocht stil staat, hoeft niet eens op zn aller scherpst.

Vorige hark had hetzelfde systeem, was niet gestuurd en had ook zon balkje in de hef. Is een keer precies zo afgescheurd. Moet toch een ruime bocht nemen omdat je anders de wiersen niet haaks op het kopeind hebt maar een flauwe bocht eraan, heb je ook niets aan. Een keer de kop er niet helemaal bij en het is over met de pret.
NH-Ford
weten dat de aftakas te lang is, maar niets aan doen...
is vragen om fouten, routine erin en dan gaat het gewoon fout.
gewoon bij elke nieuwe machine testen in alle standen of lengte goed is bij alle trekkers, anders inkorten die hap!
fendtjuh
Maar tis toch ook vrijwel geen moeite dat ding in te korten? Hoef je nooit meer na te denken ja, ideaal 😛
NH-Ford
och, gebeurt meer, zijn echt niet de enigsten.
is boeren eigen 😉
claasenfendtfan
kom maar langs zou ik zeggen...
je komt er achter als je aant schudden bent en dan heb je het druk en moet je de volgende dag harken en ophalen en kuil afdekken dan de mest er op... nou dan ben ik het al weer vergeten en dan kom je er de volgende keer pas weer achter...
NH-Ford
wanneer de schudder z'n eerste meters op het erf zet is het meestal niet zo druk 😉
maar eingelijk moet het al gebeuren bij het afleveren, door de lmb.
fendtjuh
Och wil hem best een keer voor jullie afslijpen hoor wouter 😛.
Pascal
Wou net zeggen, die 5 minuten slijpen komt het ook niet op aan. Maar snap wat je bedoelt, kleine problemen worden hier ook meestal pas na de werkzaamheden verholpen. Met soms wel gevolgen tijdens de werkzaamheden 😉
claasenfendtfan
hoeft al niet meer guido denk ik, doen ze bij lmd al hoop ik, teminste we hebben het er wel over gehad dat ze daar even naar moesten kijken.
Valtra-Fordpower
@NH-Ford

Quote:
maar eingelijk moet het al gebeuren bij het afleveren, door de lmb

Eigenlijk wel ja, maar het wordt nog al lastig gemaakt doordat trekker merken allemaal een eigen lengte hebben... 😉
ford8630power
@Valtra-Fordpower

Dan passen ze dat toch aan?
ljdekker
Moet je vooral een jd kopen, dan heb je altijd aftakassen te lang bij machines in de hef!
Valtra-Fordpower
😃 Valtra heeft ze juist lang nodig. 😛 Ford is bij ons ook altijd wat kortig, zeker als de Valtra er ook voor staat. 😛

@Ford8630Power
Hoe kun je ze inkorten als je de maat niet hebt??
ljdekker
ja dat was hier ook altijd zo met de valmet. Aftakas een flink eind uitschuiven. Bij een valmet kun je tenminste fatsoenlijk tussen het werktuig en de trekker in staan.
Valtra-Fordpower
Dat zeker! Niet alles krap op de trekker! 😛
fendtjuh
Mooi stuiteren over de weg 😃
Valtra-Fordpower
Een echte Valtra heeft gewicht in de neus, en dan niet door het toevoegen van ballast gewichten.
ford8630power
@Valtra-Fordpower

Kun je ter plekke toch doen als hem ophaalt?
Valtra-Fordpower
Dat kan ja, maar wil de klant dat? Als het in het ophalen nog weer aan gesleuteld moet worden? Klant denkt ook, hij is klaar, ik kom hem alleen ophalen.
ford8630power
Meestal past het ook wel zonder dat je moet zagen maar als je ziet dat het echt niet kan moet je als mech. bedrijf iemand niet zo wegsturen.
Valtra-Fordpower
Dit merk je vaak pas als je een bocht maakt, dus recht staan met aankoppelen niet.
Valtrapowerr
toen bij ons de maaier kwam paste de aftakas maar net, je kon hem bje "buigen" teon 10cm erop laten lassen je kun er idd heel goed tussenstaan das fijn 😄
Pascal
@Valtra-Fordpower

Quote:
Dit merk je vaak pas als je een bocht maakt, dus recht staan met aankoppelen niet.

Onzin, als je merkt dat hij er al amper op wil als je er recht voor staat dan kun je nagaan dat 't in de bochten helemaal niet wil. En zo gek veel schuift hij niet in bij een bocht
fendt-412
deze machine zit in de hef, dus de groothoekaftakas zit niet recht boven de trekhaak. Anders was het wel goed gegaan.
Zit toch wel 30-40cm verschil tussen de draaipunten. Als hij recht staat is de aftakas minstens 20cm uitgeschoven. Dus dan verwacht je geen problemen. Stuur altijd zo scherp dat het binnenste wiel stil staat, dan kan de aftakas nog wel 5cm inschuiven. Wiel moet al bijna tegen de dissel aan hebben gezeten, is nergens voor nodig. Een keer niet goed opletten en je hebt het voor elkaar.

Vorige voerwagen had net 7cm om in te schuiven, was net zo lang dat we hem erop konden krijgen wanneer de voerwagen al achter de trekker zat. alleen zat de groothoek precies onder de trekhaak, dus hoefde alleen maar uit te schuiven bij het aankoppelen en had verder een paar cm over.
fendt-412
Schudder zit op deze manier achter de trekker:

deblaauw.didatashop.nl/Database/…/images/31100183.jpg

Scharmullerkop wordt even te gek voor de schudder. En zagen de meerwaarde van een profi niet in, dus dan maar simpel op deze manier.
Pascal
Oh zit in de hef ja, dat maakt nog wel aardig verschil idd
Valtra-Fordpower
@Pascal

Haha, dat kan vies tegen vallen. Dat hangt namelijk puur af van waar het trek/draaipunr en aftakasstomp zit. Als ie er recht voor staat en gaat niet of slecht, dan lijkt inkorten me duidelijk genoeg.

Update: Fendt412 gaf en vergelijkbaar antwoord........
robert_fendt
Kan me hier ook altijd groen en geel ergeren aan klusjes van 5 minuten die niet gebeuren. M'n pa meent soms dat het wel onthoudt dat je de hef niet maximaal omhoog mag doen... dan gebeuren er ook rare dingen.

NH-ford heeft groot gelijk: gewoon ff rustig kijken of alles past als de machine erachter hangt, in die paar minuten kan je zoveel geld besparen.
als mij een te lange aftakast overkomt is het binnen 5 min klaar.. bam uit elkaar.. slijptol erin.. nog x erin om beschermpijp iets korte te make.. snel vijl erdoor vet eraan en gaan.. binne 5 min is ie eraf, geslepen gevet en weer aan machine.. zonder ooit nog last
alsof het op 5 minuten aankomt als je moet harken.. nu sta je langer stil..

Heb je nog een paar goeie blooper foto's of video's? Help mee!

Iedereen heeft 'm wel eens vastgereden. Het overkomt de beste.

Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!

Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
36
PUNTEN
0
WEERGAVES
18
BATTLES
MEER FOTO'S