Tractor en mesttank op de kop


Originele beschrijving

Een bestuurder van een tractor kwam donderdagochtend vreemd terecht bij De Dûker in Terwispel. De tractor maakte namelijk zelf een duik. De trac.....

Lees meer..

basia

Reacties

+1
basia
De reacties op waldnet ; sommige zijn toch wel een feit .
+4
@basia allemaal vooroordelen en meerdere personen over 1 kam scheren. Niemand van die reacties was erbij was kent de bestuurder.
+1
roscho
@ronald-deutz-fahr Prachtig, die vooroordelen. Jongetjes van 16 die al bellend te hard rijden.... 🤣🤣
+1
@roscho shag op de lip bier in de hand mis ik nog tussen de reacties 😂
Piet1960
@ronald-deutz-fahr Vriendinnetje ernaast op de stoel.
+3
Fendt926Driver
Klopt.
Maar gelukkig geen gewonden te betreuren
kristofh
Gelukkig geen gewonden. Hoe is het kunnen gebeuren?
walker1
Inderdaad een hoop domme reacties. Want wie belt er tegenwoordig nog? Iedereen appt tegenwoordig, of hij/zij was even zijn insta aan het checken. Verder is leeftijd inschatten ook moeilijk, kan net zo goed 17 of 18 zijn ipv 16.
langeslagdiesel
Maar,,,,, eh,,,,,,,,, hoe krijg je dit voormekaar? Zonder klapband???
+1
Pieter Buren
@langeslagdiesel door met hoge snelheid (mja 20 km/h is al genoeg) in de berm te komen. Of dat door een tegenligger komt, te zachte banden, telefoon, moeheid of andere afleiding blijft gissen.
deJong
@Pieter Buren die kaweco's zijn al van die hoge rare stuiter tanks ( eigen ervaring)
langeslagdiesel
@deJong stuiteren en hoogte hebben niks met het merk tank te maken. Zelf jaren met een zelfde model tank gereden. ( cavero ) het stuiteren daar moet je hem ff doorheen trekken of er onder blijven. Deze trekker lijkt me mans genoeg om deze tank er vlot door te trekken. Te lage bandenspanning van zowel trekker als tank is wel een dingetje waar ze heel vreemd van reageren op snelheid. +- 35 km. De massa heb dan geen stuur meer en gaat ze eigen weg zoeken.
deJong
@langeslagdiesel

je hoeft met een volle tank en genoeg snelheid maar een slinger aan te geven. dan gaan die dingen raar doen.
+1
Moonshine
@langeslagdiesel eventueel nog halve tank over na de kopakker afwerken en dan gaat het snel gek.
langeslagdiesel
@Moonshine dat is eigenlijk ook niet zo gek. ( toch ? ) vracht auto’s rijden op een bar of 9 A 10 in de banden en hebben de grootste moeite met een Elian test. Poep karren en trekkers rijden op nog geen 2 bar en proberen soms het zelfde maar dan harder !
+1
Fred4130
Die heeft het in elk geval niet al te breed gehad en zal hem wel dun door de broek gelopen hebben om even in de stronthoek te blijven. Dan is een Dexta waar de handrem niet van werkt en aan de rol gaat als je een hek dicht doet en zo de sloot in rolt nog redelijk onschuldig 😎. Overigens de handrem naderhand rap weer gangbaar gemaakt , dat dan weer wel....
+2
Fendt926Driver
@Fred4130 ha ha goeie tekst...
Ik had wel eens een klos hout bij me om voor de banden te leggen.
Ging ook niet altijd helemaal zoals het moest
+1
Fred4130
@Fendt926Driver ach je weet hoe het gaat, eerst zet je hem nog uit en in de versnelling, later is het : blijft ie staan? Vast wel, is maar ff denk je dan, gaat 9 x goed tot de 10de komt , je weg loopt en ineens wat hoort rollen en je er niet meer tegen lopen kunt....overkomt je daarna niet zo snel weer. Het blok hout was hier meestal een steen trouwens hahaha
+1
radium45
@Fendt926Driver Zo had ik al eens een keer de handrem van de Vervaet kapot. Dat is een pakket in het voorwiel maar dit terzijde. Ik moest toen bij een boer met de gewone slang pompen want kon er met de zuigarm niet bij. Zoontje van de boer heeft de hele tijd bij de put gestaan om een klinker voor het wiel te leggen zodat ik eruit kon om de slang aan te koppelen. Hij was net niet sterk genoeg om dat te doen, anders had ik mooi kunnen blijven zitten haha.
@radium45 kon je die klinker niet laten liggen en en er gewoon overheen rijden?😅
radium45
@ronald-deutz-fahr Klinker, was denk ik meer een kalkzandsteen blok want een klinker houd een Vervaet niet op de plek als het een beetje afloopt.
+1
Fendt926Driver
@radium45 als je je niet weet te behelpen ben je het niet waard dat je zat eet zeggen ze hier wel eens.
Soms gaat er wat kapot en moet je je redden.

Bij de loonwerker hadden ze een verveat die 35 kon.
Maar wel een sticker er achter op.
Sorry ik ben begrenst

Maar toen de monteur van verveat op een zaterdagavond nog delen van de hydrostatische aandrijving had vervangen liep de verveat op maandag morgen 75.....

De vaste chauffeur heeft toen ook over de mobiliofoon opgeroepen dat hij zich die dag er wel mee zou redden maar dat de monteur toch nog wel even weer terug mocht komen
+2
Albert Peters
Toen ik 16 was en op een major bijna zonder rem en afgesneden vracht wagen er achter met puin werd ik aan gehouden door een andere agent dan onze dorpsagent(dievond van mijn baas alles goed) Ik moest afstapoen van hem Op een hellend stuk straat liet ik de trekker tegen de stoeprand lopen Zo kon ik af stappen enn bleef de trekker staan Zou nu niet meer gaan bijna geen rem geen verlichting geen driehoeken geen spiegels geen handrem levensgevaarlijke aftakas
En zonder bekeuring weer verder
Fendt926Driver
@Albert Peters vroeger....
Och och wat een mooie tijd.
Toen twix nog raider heette
1066
@Albert Peters ja vrogger met de oude IH en als je haast had effe iets aan het schroefje draaien en als je een opmerking maakte over de rem die het niet doet kreeg je te horen heb je ook niet nodig want je moet niet remmen maar gaan

Heb je nog een paar goeie blooper foto's of video's? Help mee!

Iedereen heeft 'm wel eens vastgereden. Het overkomt de beste.

Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!

Lid worden is heel eenvoudig!