Wat is jullie grootste ketser?
Ik heb zelf onze nieuwe schudder behoorlijk gemold. 7min. na in bedrijfstelling een hoogspanningsmast geraakt. Die stond er pas 40jr.Totaal verkeken op de 15mtr. werkbreedte wat natuurlijk geen excuus is. Gruwelijk balen. Is 3jr. geleden gebeurt maar nog steeds zeer attent bij elke nieuwe schudbeurt. Eerste en enigste ketser tot nu toe in 22jr.
En bij jullie beste tractorfans????
Dit topic is ook zichtbaar op het Prikkebord
Heb je nog een paar goeie blooper foto's of video's? Help mee!
Iedereen heeft 'm wel eens vastgereden. Het overkomt de beste.
Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!
Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste reactie
Reacties
Ladewagen mest het dissel omhoog de loods uitrijden. Met als gevolg dat het halve dak voor op de wagen lag
Trekker was a complete write off !!
voorlader meerdere malen spontaan voor weg geknapt.
karter onder de auto weggereden, zat beton plaat los en tikte er net tegen aan...
Baal door de voorruit gehad van de shovel...
en de lulligste schade was dat de koppelingskabel van de trekker afbrak op stage met voeren en zo het robothokje binnen reed...
- Ooit de hele schudder afgebroken, had alleen de bok nog in de hef (was metaalmoeheid).
- Met de bemester het dak van de stal geraakt, windveer en asbestplaat kapot (voor asbestplaat saneren kregen we een fors bedrag van de verzekering maar is een nieuwe golfplaat van een paar tientjes op gekomen).
- De T5050 heeft inmiddels zijn 4e achterruit...Iets met kuilvoersnijder, kunstmestsilo en het raam nog open...
Dat pastte dus niet, deurpost eruit, deel van de zijgevel, en wat delen uit het fatsoen. Bij repareren kwamen we erachter dat er aardig wat rot in het houtwerk zat dus een beetje extra werk erin gestoken. 1 of 2 jaar later heeft de baas die schuur vervangen
Maxxum 2e achteruit
Cilinders van de klep van de opraapwagen krom. Iets te hoog voor onder de spanten..
En nog een heel lijstje gelukkig niet allemaal op mijn naam
Verkeerde koe gemerkt die aan het voerhek in de nek was gespoten en de buurvrouw leek vanachteren wel heel erg op haar.....de gevolgen toen laat zich wel raden....
Zat er vast op....
Trekker met deur open voer aanschuiven,
De deur tegen voerhek,exit deur...
Met voorlader de complete dakgoot van stal gedrukt....
Trekker vatte vlam onder motorkap door stof en stro,maar stond naast diesel tank...
Is wonder boven wonder ook goed afgelopen...
Vast onder fietsbrug met kar stro die 1 laag te hoog was geladen ...
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Paar dagen later gras op rapen, 1 grote knal wist ik ook ineens waar dat ding was gebleven
Ruit er uit getikt met de minikraan bij een kinder crèche. Had elke keer het het schuifblad aan de kant van de ruit.
Alleen die ene keer niet dus ik dacht rap achteruit te gaan, niet dus. En juf poosje druk met 20 huilende kinderen.
Keer blijven haken met zo'n (shit) quick cover achter een bouwhek met een gang van 40kmh. Voor ik eens stil stond had ik er ook al een stuk of 10 achter hangen.
En een hoop kleine dingen.
Zoemer van de balenpers βbol is compleetβ verkeerd interpreteren en in 1 ruk de achterdeur opentrekken -zonder net dus-
Riempje van de stuurpomp verloren met de hakselaar, bij het uitkomen vd bocht plots geen sturing meer. Was even schrikken maar geen gevolg.
Enzo..
Ding uitgeklapt op het land, bedacht ik me dat de buitenste pijpen nog dicht waren van de slootkant zaaien dus nu ook maar eerst de slootkant zaaien en daarna de pijpen open doen.
Ik moest alleen even langs de bus die op het kopeind stond en geen rekening houden met de uitgeklapte breedte...
Spatbord en bumper aan gort van de Transplofter.
De zaaimachine mankeerde hoegenaamd niks.
Gelukkig geen pijpen krom @JD3010
Maar de meest hilarische zal ik even vertellen.
Vele jaren geleden maakten wij nog oppertjes van hooi als het weer tegen zat
Toen het weer droogde ging ik met de acrobaat alles weer uit elkaar gooien.
Kwam er toch ineens een naakt stelletje achter een grote opper weg snellen.
tractorfan.nl/picture/791024/…
Druk druk druk op de zaak, even vlug tussen het sleutellen door een vrachtje beton wegbrengen met een oudere betonmixer. Wagen gestart, handrem eraf en wat gas erop om lucht te draaien. Komt een collega vragen of ik even kan komen kijken naar zijn mixer. Vlug uit de cabine, kijk achterom, begint me die wagen te rollen. Remsysteem was op druk gekomen. De losgoot van de wagen die er een paar meter voor geparkeerd stond, was door de grille in de radiateur geboord...
Boom was totaal krom.
De boer waar ik wel eens hielp had net een nieuwe hark, heb toen met 1 element tegen een baal gras aangezeten, met als resultaat een element zo krom als een hoepel
Zelfde dag nog heel de poort op nieuw gemaakt zodat niet te veel mensen er naar vroegen
Complete wand van een schip tussen de machinekamer en het laadruim krom gereden met de bobcat.
Inschattingsfout door veranderde situatie aan dek had ik niet in de gaten dat ik al bij de wand was met achteruit rijden
Dus met een rotklap er tegen aan.
Hele wand 10! Cm ontzet en de bumper van de bobcat krom.
In de machinekamer was al het gereedschap van de wand af geslagen volgens de schipper.
En ik een paar behandelingen bij de chiropractor om alles weer soepel te krijgen in de rug en nek.
Was wel hooguit 5 minuten werk thuis met schoonmaken van de trekker.
Achterom kijken tijdens het mestrooien naar een kromme meenemer of dat goed ging met de wals en vervolgens door een tuinhek heenrijden.
Baal van de wikkeltafel afgooien de sloot in.
Tijdens het mesten stoppen omdat ik een paal niet gezien had maar vergeten de afsluiters dicht te doen met resultaat een beste plas stront.
Oja ik doe mn klompen altijd uit in de trekker. En omdat ik alleen de aftakas even in wou schakelen liet ik ze beneden staan. Vervolgens bedacht ik dat ik hem toch nog even iets wou verzetten en rij dwars over mβn eigen zgan houten klompen heen.
Met de hark al eens tegen een stalen buis die al grenspaal diende gereden, resultaat een aantal tandarmen krom.
Even water halen om de mesttank door te spoelen, halverwege klapt de tank er achter weg, vergeten de kipperknobbel te vergrendelen. Gelukkig alleen een olieslang stuk en de ventielen op de achterbrug.
De trap van de oude 8070 maaidorser had een slotje dat maar half meer was. βRij maar mee weg, gaat al jaren goedβ zei de baas. βS avonds zonder trap terug gekomen, lag ergens in een beek.
De vicon balenpers: dissel gebroken op veld, dubbele as verloren op veld, wikkelplastic houder afgescheurd.
Grootpakkenpers rivierre casalis: ooit ingehaald door de politie om te melden dat ik een dorp terug een bol touw kwijt was geraakt. Het andere eind hing nog aan de pers..
Hooi balen halen, schoonbroer vond het niet nodig om ze vast te leggen. Het bekende βrij maar, tis niet verβ. Tot de volgende bocht. Zag ik een stapel 4 hoog naar rchts van de kar vallen. De laatste hooibaal schoof door tot net aan de bumper van een geparkeerde wagen.
25 meter verder begaf het hydrolieksysteem,een olieslang was losgelopen.
Gevolg 100 liter olie op 25-meter land.
2 dagen later hier plensbui van 112 mm en nooit iets van enige schade kunnen zien.
Heuvelafwaarts is de borging van de trekoog van de hagelnieuwe mestkar los gelopen (waren ze vergeten bij fabricage)
De mestkar kwam mij dus voorbij denderen dook door de bossages met een rotgans.
En kwam in een beek onder water tot stilstand.
Mβn broertje vind het nog steeds leuk om mij daarmee te confronteren
Paar jaar geleden kieper op de kant gelegd bij een boer in de polder in het donker. Paar minuten daarvoor nog geklaagd dat ik geen fluit Zach in het donker⦠en hoppaaa
Waar gewerkt word, worden fouten gemaakt. Wie niet werkt ( of reageer in dit topic) maakt de grootste fout
Maar ook wij maakten blunders...
Een keer met de case IH 745 XL met opraapwagen te dicht langs de sloot. Brak de slootkant een heel stuk af. En dan ga je terug sturen, dan duw je nog meer wal weg. Gevolg: combinatie in een sloot. Aardig scheef. Er was een loonwerker in de buurt bezig, die maar ff gevraagd of hij helpen wilde. Hele combinatie weer op de kant gekregen, zonder schade. Heb hem vriendelijk bedankt, en wagen vol gemaakt. ( hij was nog leeg, want we begonnen altijd achteraan met laden. Perceel was ongeveer 1 km lang). Maar toen ik terug kwam, stond mn baas al te wachten met de 633 en de kuilverdeler. Hij vroeg: gaat het per uur of per vracht
Dit was nog in de tijd dat je geen foto's kon maken. Want je had niet zo'n rotding op zak...
Ook een keer de hefinrichting van de 745 niet hoog genoeg gedaan, toen met de giertank gedraaid. Gevolg: aftakas van trekker brak af
Toen ik jaar of 12 was, mocht ik giertank vullen. Ik slang eraan, aftakas aan en zuigen maar. Na 15 a 20 minuten nog niet vol. Wat bleek? De afsluiter zat nog dicht. Ik met alle geweld ding proberen open te krijgen.... kreeg hem op een gegeven moment open, maar de gevolgen waren geurig.... dan schiet de slang eraf, omdat er een grote onderdruk ontstaat. Ik van top tot teen onder de stront. En de rest is geschiedenis
Ook wel eens een hydroliek leiding van de hef van een agrimat tank erdoor gevlogen waardoor de schijvenbemester tegen 40 km per uur op het asfalt landde
En verder...
Trekker in de sloot omdat het me leuk leek de hond mee te nemen, die ging vlak voor het eind voor de koppeling zitten. Kunstmest uit de bak over de trekker heen in de sloot.
Te korte aftakas al draaiend uit elkaar geklapt aan de waterpomp, was gelukkig in de buurt.
Van een dubbele acrobaat het frame in tweeΓ«n gebroken.
Met de weidebloter rondom de boerderij meer dan eens weidepalen en gaas meegenomen.
Niemand is schadevrij
Als jongen van een jaar of 15 of 16 wilde ik snel de trekker met de dubbele montering en afschuifvork erachter in het hok parkeren. Het plan was om er met een bochtje achteruit in te rijden en dat met een beetje vaart.
Dat hok was een bioloods met van die rechthoekige betontegels in de muur. Natuurlijk net naast de deuropening twee van die betontegels doormidden geramd met een paar punten van de afschuifvork. Even niet bij stilgestaan dat je niet met een bochtje achteruit in kan parkeren omdat de afschuifvork behoorlijk uitsteekt...
(Later nog behoorlijk wat werk met die muur repareren. De rij tegels eruit halen en er goede voor in de plaats te schuiven....)
Dan had een klant pasgeleden nog brand met een shovel, uit paniek naar mijn vader gebeld, die was er als eerste, het bleek om een uitlaatbrand te gaan, lekker laten branden zei mijn vader. De hele uitlaat was rood gloeiend en er stond een vlam op. Uitlaat was uitgebrand, en wie kwamen daar 5 minuten later aan met loeiende sirens?!?! Jahoor, de brandweer met maarliefst 2 wagens, hahaha. Waar is de brand riepen ze!! Alles was goed afgelopen, op wat verbrande isolatie na. Maar dat zijn wel mooie verhalen.
Was op deze dag:
tractorfan.nl/picture/1393451/…
zelfrijdende voermengwagen met vlammem door het laden van stro met harde wind. Stro vliegt tegen de hete uitlaat. En ziiedaar de kerstboom.
Een paar honderd meter prikkeldraad opgerold met de frontmaaier bij een klant. De veehouder was het draad vergeten. Frontmaaiers vinden alles.
In de jaren 80 met de giertank toen nog handbediend, zo diep door de moddergaten dat de hendel door de achteruit klapt.
Met ploegen een dikke steen die trekker en al zo de sloot in zwengelt. Toen maar door de sloot de andere wal maar opgeklautert.
De buurman was vergeten dat hij wel eens een stiertje aan de ketting had lopen. Het stiertje was op een gegeven moment verkocht, maar de ketting was in het land blijven liggen. Cyrus had de ketting binnen 5 minuten terug gevonden hoor!!!!
.maar wel alles naar de klote natuurlijk.
Mocht ik nog blij wezen dat ik die ketting niet voor me snufferd kreeg(open trekker)
Mijn grootste ketser was 1.82 3 cm kleiner dan ik......
voor de rest een Paar glazen deuren kapot
Met de shovel en bak eens tegen de dwarsligger van een lage stal gezeten. Dak stond op instorten daarna. Lag een pak voordroog in de weg dus ik dacht eventjes opheffen oeps tegen het dak
Op voetbalstadion van KV Oostende een putdeksel gevuld met aarde en grasmatten om erna met de trekker over te rijden en door te zakken over putdeksel die ik 5 minuten geleden zelf gelegd had
Bij achteruit rijden met de ploeg werd er gefilmd door een boze buurtbewoner door dat ze filmde concentratie weg, door de afsluiting van een weide van de buurman
Toen dat klaar was even een bakje koffie bij de mensen drinken. Waar ik helemaal geen erg in had, de kinderen van die boer hadden eventjes een ketting opgezocht. (Ik heb wat met kettingen schijnbaar). Hadden ze stiekem de trekker aan het voer hek van de Jong vee stal vast gemaakt.
De hele zooi uit de beton getrokken, de boel verbogen enzo.flinke puinzooi dus.
En blij dat die boer was!!!! Nou nou.
Wat heeft ie gescholden zeg!!!
En een citroen c1van achteren inelkaar aan het einde van het seizoen als grootste blunders...
Wel een keer keer de auto van de baas los getrokken toen ie vast zat met dat ding.
Ketting (alweer een Ketting, zucht)op het front van de trekker want ik had een maaimachine in de hef.
De trekker het werk laten doen zei ik nog tegen em. Nee hoor ,toch in de versnelling en flink gas geven. Toen kreeg de auto ineens grip he. Je raad het al: boven op de trekker natuurlijk. Flinke schade, en een hoop gescheld en gevloek
De eigenaar van de boerderij was zo,n randstedeling, knap eigenwijs ventje.
Wij waren dus waardeloze figuren, dus kwam er een loonbedrijf. M,n collega had de baas al gebeld dat wij het niet gingen doen.
In ieder geval een trekker van 100 pk aan de andere kant van de sloot, flink stuk touw ( geen ketting dit keer
Trapt op een gegeven moment die trekker chauffeur de koppeling in
Toen kwam die boom weer achteruit he(what a surprise) , de trekker werd van achter opgetild. Dus die had niks meer te zeggen. De boom was dwars door het dak gedonderd. De trekker lag in de sloot, met alleen de uitlaat nog boven water.
Onze baas was blij dat wij het niet gedaan hadden. Anders zijn we nu failliet jongens.
Hij was blij met onze beslissing het niet te doen dus.
Het is 30 jaar geleden maar het blijft je wel bij hoor.
Ik zou dus de trekker naar binnen rijden. Waait de deur op het laatste moment toch dicht. Had em toch op de haak gezet, maar die hield het niet. Er zit nu een nieuwe deur in. Trekker heeft geen schade.
De Deutz Fahr hark in (verborgen) prikkeldraad gereden, drie armen krom/kaduk.
Verder 2x de achterruit van mijn Ford gemold met de hefmast/hydraulische topstang toen ik hem open had staan.......
Helaas konden we er niet bij. We hadden een splinternieuwe nissan kincab bij ons. Paar planken over de laadbak. Konden we mooi opstaan om die palen erin te rossen.
Was dus de 1e dut in de auto.
Als jong broekie voel je je dan mooi bedrettenπ€
De kat had altijd de neiging om van onder af op de motor te klimmen ( lekker warm denk ik) ik had daar geen erg in en start de motor. Omdat bij dat soort auto's de koelvin via een v snaar op de krukas poelie meteen mee draait was het gelijk raak
Het diertje heeft het niet gered